E-learning Freesia

De (niche) sierteeltproducten vinden hun weg naar consumenten voor een groot deel via kleinschalige bloemisten en/of winkelpunten (retail). Het personeel op deze winkelpunten is niet altijd groen opgeleid. Vooral de kennis over niche producten, zoals bijvoorbeeld freesia's, phloxen, glorioasa, is onvoldoende om deze producten (pro)actief en met juiste informatie aan te prijzen bij consumenten.

Door het ontwikkelen van een e-learning concept, wordt de beleving en het verhaal van sierteeltproducten (oorsprong, verzorging, marketing) digitaal overgedragen op winkelmedewerkers en daarmee indirect ook op consumenten. Via dit concept kan er ook rechtstreekse feedback vanaf de winkelvloer teruggekoppeld worden aan de producent en exporteur van de producten.

Dit project richt zich op de productgroep Freesia. Het doel is om dit niche product in een betere verkooppositie te brengen door de kennis van de medewerkers te vergroten.

Betrokken ondernemers: Akerboom Freesia, De Gooijer, OZ Export, Premier & Blenheim, Floweracademy.tv, Syl-n-Meer en Conclusio.

Neem voor meer informatie contact op met Arjan Jansma, projectleider, via arjan.jansma@kvk.nl