Innovatieklas Bloeiende planten: marktpositionering in bloemenwinkel- en kiosk

Innovatieklas is een samenwerkingsconcept tussen onderwijs en bedrijfsleven. Studenten van groene en niet-groene (zoals bedrijfseconomie)opleidingen maken aan de hand van praktijkopdrachten kennis met ondernemers.

Innovatieklas Bloeiende planten: positionering in bloemenwinkel- en kiosk

De plantensector is van mening dat ze markt nog onvoldoende weten te bereiken met bloeiende planten. Bloemisten kunnen nog beter bloeiende planten verkopen mits ze goed gepresenteerd worden. 2e jaars Studenten van Hogeschool InHolland Delft hebben onderzocht welke planten die vallen onder de FPC Assortiment bloeiende planten er goed verkopen bij de bloemist en welke niet. Dit hebben zij gedaan via interviews en store checking bij bloemisten in Nederland. Op basis van deze informatie hebben studenten aanbevelingen gedaan.

Ondernemers:  Floraholland, Kwekerij Laguna en Kwekerij Tass

Product: marktonderzoek

Bloeiende planten

Contactpersoon: Jan-willem Donkerss / jwdonkers@greenportaalsmeer.nl