Kom in de Kas trekt ruim 145.000 bezoekers

Kom in de Kas heeft dit weekend opnieuw bewezen hoe nieuwsgierig en betrokken Nederlanders zijn bij de herkomst van hun bloemen, planten, groenten en fruit. Ruim 145.000 bezoekers reisden afgelopen weekend af naar glastuinbouwbedrijven door heel Nederland voor een unieke blik achter het glas. Verspreid over 105 deelnemende bedrijven in 16 regio’s kregen bezoekers de kans om te ontdekken hoe innovatief en duurzaam de glastuinbouwsector werkt. Er deden minder regio’s mee dan vorig jaar, maar per regio waren er mede dankzij het zonnige lenteweer meer bezoekers.

Van drones die over de planten heen zoeven tot slimme beestjes die zorgen voor biologische gewasbescherming – de Nederlandse kas stond dit weekend symbool voor de toekomst van voedsel- en sierteelt. Bezoekers zagen met eigen ogen hoe kwekers op een vooruitstrevende manier werken met aardwarmte, circulaire energie, water en robotisering. Voor sommigen was het een eerste kennismaking met de sector; voor anderen een bijzonder inkijkje in de duurzame ‘achterkant’ van de glastuinbouw.

Het thema 'Groene Liefde' was voelbaar in elke kas: liefde voor het vak, voor innovatie, en voor alles wat er groeit onder glas. Naast het kijkje achter de schermen viel er ook veel te beleven. Door heel het land genoten jong en oud van rondleidingen, proeverijen, workshops en kinderactiviteiten. Veel gezinnen grepen het weekend aan voor een leerzaam en vrolijk dagje uit. Met 105 enthousiaste kwekers, duizenden gesprekken over duurzame teelt en een groot aantal bezoekers kijkt de organisatie terug op een meer dan geslaagde editie van Kom in de Kas.

Bekijk de aftermovie van Kom in de Kas 2025

Beeld: Kom in de kas 2025, fotocredits Quinten den Hertog - van Ooijen.

Vorige
Vorige

De MIT is open: dien uw aanvraag snel in

Volgende
Volgende

Greenport Aalsmeer en Rabobank verlengen samenwerking voor duurzame gebiedsontwikkeling